sobota, 23 listopada 2019

wzrastanie przez pożywienie

Droga do zdrowia, witalności i właściwej człowiekowi diety oraz wyższej świadomości.

źródło fotografii: pixabay.com
♥ ♥ ♥
DROGA DO ZDROWIA, WITALNOŚCI ORAZ WŁAŚCIWEJ CZŁOWIEKOWI DIETY.

1. Wszystkożerność
- czyli jemy wszystko, często chorujemy i żyjemy krócej niż jest to możliwe.

2. Wegetarianizm
- to rezygnacja ze spożywania mięsa, w tym ryb i owoców morza; jak również smalcu.

3. Weganizm
- to wyłączenie ze spożywania produktów odzwierzęcych, takich jak: nabiał, jaja, miód, wosk pszczeli, podpuszczka, serwatka, węgiel kostny, karmin, kazeina, żelatyna, lanolina, kurak, szelak.

TU wprowadzamy dietę eliminacyjną, która polega na stopniowym, do całkowitego wykluczenia, produktów takich jak:
- wszelkie używki (alkohol, nikotyna, lekarstwa, etc.),
- biała mąka (ciasta, ciastka, pieczywo, itp.),
- cukier, słodziki, syropy słodzące i pochodne (słodycze, lody, dżemy, galaretki, syropy owocowe, konfitury, ciastka, cukierki, czekoladki, smarowidła, etc.),
- fast food (frytki, hot-dogi, zapiekanki, hamburgery, pizza, itp.),
- przegryzki (chipsy, chrupki, popcorn, suchary, krakersy, płatki kukurydziane, wafle, paluszki, precle, etc.),
- gotowe dania, konserwy, produkty wysoko przetworzone, gotowe mieszanki przypraw (sproszkowane dressingi do sałatek, gotowe sosy do potraw, vegeta, kostki do zup, itp.),
- napoje słodzone, kolorowe i gazowane (energetyki, soki w kartonach),
- oleje roślinne rafinowane i utwardzone tłuszcze (margaryny, miksy).

4. Raw Till 4 - tzw. dieta przejściowa
- dosłownie "surowo do 16-tej", czyli do godziny 16-tej jemy wyłącznie surowy pokarm (głównie owoce plus warzywa), po godzinie 16-tej spożywamy prosty gotowany posiłek.

TU wprowadzamy:
- okresowe posty IF (Intermittent Fasting), czyli oddzielamy czas, w którym jemy (tzw. okno żywieniowe) od czasu, w którym powstrzymujemy się od jedzenia czegokolwiek (post). Przykład: 16/8 - czyli przez 16 godzin w ciągu doby pościmy, a przez 8 godzin jemy. W czasie postu IF pijemy najlepiej tylko wodę. Śniadanie staramy się zjeść jak najpóźniej, wydłużając tym samym czas postu;
- zioła jako czynnik wspierający w procesie oczyszczania organizmu (szczególnie układu limfatycznego),
- na tym poziomie eliminujemy: kasze, strączki, ziemniaki, kawę oraz czarną herbatę.

5. Witarianizm
- to całkowite wykluczenie z diety pokarmów poddanych obróbce termicznej, czyli jemy wyłącznie surowy, roślinny pokarm (owoce, warzywa, kiełki, orzechy, nasiona i pestki).

6. Frutarianizm
- czyli spożywanie wyłącznie owoców oraz warzyw-liści, orzechów i nasion (w niewielkiej ilości); oczywiście nie poddanych obróbce termicznej. Botanicznie owocami są: pomidor, ogórek, awokado, papryka, cukinia, dynia, bakłażan, oliwki, groszek zielony.

Człowiek, w klasyfikacji biologicznej, zalicza się do naczelnych; a dietą naczelnych są OWOCE oraz warzywa-liście. Człowiek jest zatem owoco-żercą przede wszystkim.

WYŻSZE POZIOMY NA DRODZE DO ZDROWIA, WITALNOŚCI I ŚWIADOMOŚCI.

7. Mono-posiłki
- to jedzenie przez określony czas tylko jednego rodzaju owocu; posiłek taki spożywamy do czasu, aż poczujemy sytość.

8. Sokowanie
- zakłada przyjmowanie jedynie soków warzywnych i soków owocowych oraz wody, przez taki okres czasu, na który jesteśmy gotowi (mogą to być soki z różnorodnych owoców/warzyw lub mono-soki z jednego rodzaju owocu/warzywa).

9. Post wodny
- polega na okresowym lub całkowitym wstrzymaniu się od jedzenia; czyli oddzielamy czas, w którym jemy (tzw. okno żywieniowe), od czasu, w którym powstrzymujemy się od jedzenia czegokolwiek i pijemy tylko wodę (post).

Przykład: 16/8
- przez 16 godzin w ciągu doby śpimy i pijemy tylko wodę,
- a przez 8 godzin spożywamy pokarmy.

10. Głodówka lecznicza
- to świadome, poprzedzone odpowiednim przygotowaniem, całkowite odstawienie jedzenia, w tym czasie pijemy tylko wodę; często towarzyszy jej element wspierający oczyszczanie (np. lewatywa, sauna).

11. Post suchy
- to okresowe i/lub całkowite wstrzymywanie się od przyjmowania jakiegokolwiek pokarmu oraz płynów; czyli oddzielamy czas, w którym jemy (tzw. okno żywieniowe), od czasu, w którym powstrzymujemy się od jedzenia i picia czegokolwiek (post).

12. Dieta praniczna - tzw. "dieta" przejściowa
- polega na odżywianiu się energia (praną) oraz w zależności od potrzeb i możliwości, spożywaniu pokarmów w ilości np. raz dziennie, 2-3 razy w tygodniu, raz w tygodniu, raz w miesiącu, kilka razy w roku, raz w roku.

13. Bretarianizm
- czyli odżywianie bez jedzenia; jest to całkowita, świadoma rezygnacja z przyjmowania pokarmów (w niektórych przypadkach także płynów) i czerpania energii ze słońca (biofotonów światła).

Energia życia generowana jest przez biofotony pochodzące ze światła słonecznego. Człowiek może czerpać siły z energii światła słonecznego w zakresie ultrafioletu i niskim zakresie światła widzialnego, które są produkowane przez system biologiczny.


_
Zobacz wszystkie KATEGORIE bloga, czyli powiązane wpisy.

Źródło - opracowanie własne. 

DRUKUJ ]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz